Νέα

Προστατεύστε τα μάτια σας

Η ζωή μας κυριαρχείται καθημερινά από ψηφιακές συσκευές  (κινητά, τηλεοράσεις, λαπτοπ, gps, i pad). Πολλές από αυτές τις συσκευές τις χρησιμοποιούμε από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ κ όταν τις χρησιμοποιούμε τις έχουμε σε πολύ μικρή απόστάση από  τα μάτια μας. 

Έτσι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων παρουσιάζει : κόπωση στα μάτια, πονοκεφάλους, θολή όραση,αυπνίες, κοκκινίλες και ερεθισμό στο σκληρό του ματιού κατά την διάρκεια ή μετά την χρήση αυτών των ψηφιακών συσκευών.

Πολλά από αυτά τα συμπτώματα προκαλούνται από το αποκαλούμενο ''ορατό φως υψηλής ενέργειας'' επίσης γνωστό και ως ''μπλε'' φως, το οποίο εκπέμπεται από τις ψηφιακές συσκευές και η υπερβολική έκθεση σε αυτό μπορεί να έχει βλεβερές συνέπειες για τα μάτια.

Για να προφυλάξετε λοιπόν τα μάτια σας υπάρχουν κάποιοι απλοί και γρήγοροι τρόποι που ο καθένας θα πρέπει να τους τηρεί όσο το δυνατόν περισσότερο :

1) Χρησιμοποιήστε σωστό φωτισμό. Ειδικα για πολύωρη χρήση υπολογιστών στο χώρο εργασίας, φροντίστε να μην υπάρχει έντονος φωτισμός και ειδικά απο λάμπες θφορισμού. Κλείστε τις κουρτίνες για να μπαίνει λιγότερο φως και τοποθετήστε τον υπολογιστή σε πλαινή πλευρά του χώρου σε σχέση με το παράθυρο και όχι μπροστά σε αυτό.

2) Προσπαθήστε να κρατάτε συγκεκριμένη απόσταση εκ των συσκευών αυτών από τα μάτια σας και να μην τις φέρνεται κοντά στο πρόσωπο σας.

3) Γυμνάστε τα μάτια σας. Κάθε 20 λεπτά απομακρύνετε το βλέμμα σας απο την οθόνη και κοιτάξτε ένα μακρινό αντικείμενο σε απόσταση τουλάχιστον 6 μέτρων για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Άλλη μια άσκηση είναι να κοιτάτε ένα μακρινό αντικέιμενο για 10-15 δευτερόλεπτα, μετά ένα κοντινο αντικείμενο για 10-15 δευτερόλεπτα και πάλι ένα μακρινό για το ίδιο χρονικό διάστημα.

4) Διατηρείτε τα μάτια σας ενυδατωμένα. Φροντίστε να ανοιγοκλείνετε συχνά τα μάτια σας, προσπαθήστε κάποιες φορές να κρατάτε κλειστά τα μάτια σας για μερικά δευτερόλεπτα και όποτε χρειάζεται ενισχύστε την υγρασία του ματιού σας με φυσιολογικό ορό.

5) Κάντε συχνά διαλείμματα. Κάθε 10-15 λεπτά κάντε ολιγόλεπτα διαλείμματα των 1-2 λεπτων από τις οθόνες, αφήνοντας τα μάτια σας να ξεκουραστούν.

6) Αναβαθμίστε την οθόνη σας. Αν έχετε υπολογιστή παλιάς τεχνολογίας χρησιμοποιήστε μια νέα οθόνη τυπου LCD οι οποίες έχεις παρατηρηθεί οτι έιναι πιο ξεκούραστες για τα μάτια. Επίσης ρυθμίστε στην οθόνη σας την αντίθεση, τη θερμοκρασία χρωμάτων αλλα και φωτεινότητα ωστε να μην είναι πολυ έντονη αλλα αντιθέτως να είναι όμοια με τη φωτεινότητα του περιβαλλοντος χώρου.

7) Τέλος, αν νιώθετε τα συμπτώματα να είναι έντονα κ αν αχολείστε πολλές ώρες της ημέρας με ψηφιακές συσκευές, βοηθήστε τα μάτια σας με ένα ζευγάρι γυαλιά οράσεως που θα έχουν ειδικά φίλτρα προστασίας από αυτές τις οθόνες